Selecciona Idioma

divendres, 5 de juny de 2020

La Respiracio a Reiki

M'han preguntat en diverses ocasions com cal respirar mentre efectuem la nostra pràctica de Reiki o quan meditem.

En la pràctica del Reiki la respiració s'efectua inspirant pel nas i exhalant per la boca, que es manté lleugerament oberta; això afavoreix la relaxació i el fluir de l'energia. 

En la majoria dels casos, podem posar suaument la punta de la llengua en el paladar, just en la zona de les genives que connecten amb la part posterior de les dents superiors, llavors ja no és necessari exhalar per la boca pel fet que la mateixa posició ja afavoreix la relaxació.

Per a assegurar que la pressió de la llengua és la correcta podem dir la lletra "N" en silenci i sentir el punt de contacte suau amb el paladar. Evitar empènyer la llengua cap endavant en les dents, ja que llavors la mandíbula també es porta cap endavant provocant l'efecte contrari al desitjat; la pressió també desplaça el cap cap endavant perdent la postura, desenvolupant tensió i iniciant una cascada d'estímuls negatius.

La situació correcta de la llengua permet que se separi la mandíbula inferior de la superior, encara que es mantingui la boca tancada; es creï més espai en la part posterior de la cavitat nasal, afavorint una major circulació a través dels pulmons; es redueixi la producció de saliva i amb això la distracció que ocasiona la necessitat d'empassar; a més és pràcticament impossible estrènyer les dents, amb la qual cosa afavoreix la relaxació tant del coll com de la mandíbula.

--

Habitualment es creu que els mudres s'efectuen amb les mans però hi ha moltes maneres de fer mudres, un d'ells és aquest, amb la llengua, anomenat Nabho Mudra o Jiva Bhanda, del qual existeixen dues variants, el masculí que és el detallat anteriorment i que és el que es practica habitualment i el femení que es realitza doblegant la llengua cap endarrere fins que toca la part tova del paladar.

---

D'altra banda si es desitja es pot realitzar la respiració conscient o vipassana, això permet tornar l'atenció a la respiració quan la ment està molt dispersa.




0 comentaris:

Publica un comentari

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More