dimecres, 27 de febrer del 2013

Rick Bockner, l'últim Mestre iniciat per Takata


Rick Bockner és Mestre de Reiki, l'últim Mestre iniciat per la Sra.Takata a l'octubre de 1980. Viu en una illa allunyada, en la costa sud-oest de Canadà. És músic, compositor, cantant i guitarrista. El seu mestratge es va desenvolupar en solitud juntament amb la seva música.

Takata era pacient però estricta perquè considerava Reiki molt important. No podia permetre que se l'abaratís o se li faltés al respecte. Treballar amb Reiki és treballar amb energia sagrada i la teva pràctica ha de ser sagrada. Això era molt, molt important per a ella. Si sentia que no tenies el respecte adequat per Reiki no t'ensenyava. Et demanava que t'anessis.

-Em va iniciar i va dir: Ok, a ensenyar! Practica! Fes la teva feina!. Tres mesos més tard va morir.

L'any 1974, el cantant Rick Bockner va tenir un somni molt real, quan es va despertar va compondre una cançó en nomes tres minuts. 

-Em vaig asseure al llit i vaig pensar que havia tingut un somni increïble. Vaig començar a escriure una cançó, no era molt llarga, però concisa, i expressava tot el que jo volia dir. Aquesta cançó es va fer molt popular a la regió.

El somni parlava d'un ós bru que se li acostava per un camí. No podia moure's i temia no poder evitar a l'ós. No obstant això l'ós no corria cap a ell, només caminava capcot. Quan va estar molt a prop es va redreçar i li va estendre les seves urpes. Tenia un rostre humà, un rostre oriental. Era tan poderós que Rick va caure a terra davant d'ell. Després altres persones van aparèixer  i van caminar darrere de l'ós a través dels boscos cap a una petita casa de fusta. Allí hi havia cinc dones fortes, poderoses i molt dolces. En el somni no realitzaven res màgic però tots sabien que tenien un gran poder. Li van servir a Rick te i galetes i van conversar.

-La imatge d'aquest ós… no estava segur si era literal. Jo solia plantar arbres a les muntanyes canadenques, de manera que vaig estar en situacions en les quals em vaig trobar amb molts óssos bruns. En vaig veure molts i sempre pensava que alguna trobada amb un ós podria succeir. Em preocupava.

-Vaig acabar a la casa de Bàrbara Brown en una classe de Reiki. Allí es trobaven Wanja Twan, Bethel Phaig, Phillys Furumoto, Takata i Bàrbara. Cinc mestres de Reiki. Elles eren les dones de la petita casa en el bosc. Fins i tot varem prendre te i galetes!. No obstant això, no estava pensant en el meu somni. 

Takata donava la classe. Era de baixa estatura però amb una esquena molt dreta, una molt bona postura, una persona forta. Hi havia molt de ferro en ella. En un moment durant aquesta classe mentre l'escoltava es va girar cap a mi, em va mirar directe als ulls, va aixecar les mans com aquell ós i va dir: Reiki! Molt poderós!. Vaig sentir els nervis de la meva esquena movent-se i el meu cabell de punta, em vaig adonar que estava vivint el somni que havia tingut quatre anys enrere. Quin moment! No puc descriure-ho. A algunes persones els porta temps canviar i crec que jo era una d'elles.

-Estava tan exaltat que no sabia què fer. En la pausa em vaig apropar a Takata i li vaig explicar el somni. Li vaig dir que per a mi era un miracle i que sentia que volia poder ensenyar Reiki. Li vaig preguntar com es feia. Em va mirar i va exclamar: Ets un home molt ambiciós!. Ara en retrospectiva, penso que sentia el seu imminent final. Tenia 78 anys per aquell temps i crec que estava tractant d'ordenar Reiki.

-Va reconèixer la meva sinceritat i va parlar amb Phyllis i amb Bàrbara sobre aquest tema. Després em va col·locar en la cinta ràpida. Vaig rebre Primer i Segon Grau amb ella, a la casa de Bàrbara. En els anys següents, Takata va tornar a les muntanyes Kootenay on vivia. Viatjava amb ella, treballava amb ella en les classes que donava Wanja Twan i ensenyava en algunes d'elles. Jo només volia estar present, estar amb Reiki tot el possible.


Reiki, una tradició oral

-Era una mestra meravellosa, gairebé com un estricte mestre Zen. T'asseus, escoltes, no prenguis nota, no escriguis res.

-Ocasionalment permetia que algú gravés una classe. Volia que miressis, miressis, miressis i escoltessis. La tradició oral de Reiki era extremadament important per a ella i les històries que explicava eren lliçons sobre les diferents posicions. 

Treballava sobre els ulls i explicava la història d'un bebè que havia tractat perquè tenia un mussol. Treballava sobre la gola i explicava la història d'un home que tenia càncer d'esòfag, la seva família treballava constantment a l'hospital i s'esperava que morís però va sobreviure i va sortir de l'hospital en tres mesos. Era amo d'un viver i li va enviar milers d'orquídies com a regal i agraïment. Cada posició anava acompanyada d'una anècdota i aquesta era la seva forma d'ensenyar.

Les històries conformen la tradició oral de la pràctica de Reiki. No hi havia res escrit. Havies de posar atenció i com sabies que havies de parar esment escoltaves amb tot el teu cos. Si ella, en canvi, ens hagués donat un llibre, tots hauríem pensat: “Bé, ho llegeixo més tard” i si hagués pres notes, no hagués mirat les seves mans. De manera que tenia bones raons per ensenyar així.


Ensenyament i iniciació

-La instrucció és una part, però no podries practicar Reiki si només escoltessis les instruccions. Com més treballo amb Reiki més impressionat estic per les iniciacions. Les meves iniciacions en Primer i Segon Grau van ser com estar parat davant d'una cascada d'aigua o una pluja de llum. Van ser molt profundes, directament des del meu cap fins als meus peus. Vaig perdre completament el sentit del temps.

-Si Takata sentia que eres el que ella deia un "linyera", algú que demana alguna cosa a canvi de res, que no està disposat a donar per rebre alguna cosa, s'enutjava molt. Tenia un caràcter fort que també utilitzava per ensenyar. No s'enutjava però s'impacientava amb la gent si no tenia l'actitud adequada cap al que estava ensenyant. 

Estar prop de la Sra.Takata ens feia estar alertes. Per això ella ho feia. Això és alguna cosa que em falta en l'actual tradició. Tots som tan amables que de vegades deixem passar coses que Takata no hagués deixat passar. Aquesta és, penso jo, una de les raons per les quals la pràctica ha canviat i evolucionat. Ella insistia que ho havíem de fer d'una determinada forma, a pesar que sovint donava als mestres informació diferent. Ho feia perquè cada persona té un do i la manera com millor pot ensenyar és reflectint aquest do a través de l'energia de Reiki.

Èxit i diners

-La Sra. Takata insistia en no acceptar la gratitud de la manera corrent. Quan acabo un tractament i algú diu: Gràcies, ets tan meravellós, com ho has fet?, t'estic tan agraït. La resposta correcta és: No m'agraeixis. Agraeix a Reiki. Si t'agrada el que has rebut porta-ho al món i retorna-ho. Llaura, tens Reiki i veuràs que també pots fer coses.

-Takata deia que Reiki porta salut, felicitat, èxit i llarga vida. Era francament materialista, en aquells dies l'èxit es mesurava en benestar material. No és que no fos conscient del benestar espiritual, però necessitava que la gent sabés que si necessitava tenir una casa gran, Reiki li proporcionaria una casa gran. Si volia tenir coses belles a la seva al voltant, podia tenir-ho amb Reiki. Reiki et porta el que necessites.

-Actualment no tenim les mateixes pressions en practicar Reiki ja que està més àmpliament acceptat que el que solia estar. No obstant això Takata va ser una pionera i havia d'aconseguir que Reiki es mantingués viu i nodrir-lo. Part de la seva èmfasi estava en el respecte, i ho expressava en el compromís monetari. Sentia que si regales Reiki, si la gent no ha de treballar per ell, llavors no ho respectarà. Diguem, per exemple, que un títol universitari li costa a algú 40.000 dòlars i quatre anys de la seva vida. Si aquesta persona pogués aconseguir un títol que diu que és arquitecte en un cap de setmana no ho valoraria de la mateixa manera.

-Takata utilitzava ocasionalment els diners com a objecte d'aprenentatge. Una vegada va tractar a un general de l'exèrcit que era alcohòlic. Una nit que s'havia emborratxat, es va assabentar que al matí següent havia de ser examinat pels seus superiors. Es va espantar perquè se sentia i es veia terriblement malament. Desesperat va anar a veure a Takata i li va demanar ajuda. Després d'un tractament de vint minuts, el seu mal de cap va desaparèixer, es sentia molt millor, li va tornar el color a la cara i ja no tenia bosses sota els ulls. Li va comentar a Takata que el que havia passat li semblava grandiós i li va demanar quant li havia de pagar. Cent cinquanta dòlars, va contestar Takata. Era l'any 1952. I li va preguntar: Quant vas gastar per agafar aquesta borratxera?. Això va requerir gran coratge per part d'ella, però volia que ell reconegués que hauria de canviar la seva manera de vida. Invertir diners per a aquest objectiu el va fer prendre consciència.

-El valor dels diners és un assumpte espiritual. Últimament ho vaig arribar a comprendre, és una gran lliçó per a mi.. He viscut sense diners en la meva vida en circumstàncies molt simples. També sóc un producte dels anys, per tant, tinc aquesta idea comunitària i visió tribal de “compartim tot” com una visió social. Tracto de fer-ho en la meva vida a la meva manera. Els diners, és alguna cosa que sempre sentim com bàsicament dolent, com l'arrel del mal. No obstant això, els diners son energia.

-En uns altres temps, si volies aprendre alguna disciplina espiritual havies de deixar a la teva família, anar a un monestir i meditar durant anys. Passaves proves i tribulacions per provar que eres digne. Comparat amb això, gastar una mica de diners resulta senzill.

-Takata també volia que entenguéssim que Reiki et porta el que necessites i el que més desitges. Si vols rebre el Segon Grau i no tens els diners ja vindran  Fes-ho, espera el miracle. Per a mi, quan em vaig convertir en Mestre de Reiki, ajuntar deu mil dòlars em semblava impossible. No obstant això, vaig aconseguir cinc mil en una classe que vaig donar, i la resta va venir del meu treball a l'estiu. De manera que realment vaig ser capaç d'ajuntar deu mil dòlars en dos mesos i mig. Mai abans havia fet alguna cosa així. Takata m'estava tractant de mostrar que jo podia fer-ho, encara que fos un hippie. I encara estic aprenent aquestes coses d'ella.

L'abast de Reiki

-No estic segur que molta gent entengui que la meva comprensió de Reiki ha canviat. La part de treball amb el cos és gairebé un parany. Tots volen que el cos funcioni perfecte, sembla ser el més important. No obstant, el més important és que Reiki és tan gran que no podem comprendre allò del que és capaç. Nosaltres mai de la vida podrem comprendre de què es tracta. No m'interessa com funciona. És com sostenir una bola de vidre: mirant dins d'ella sempre veuràs coses diferents. Per tant, el que vull fer és només sostenir la bola de vidre, mirar dins d'ella, veure què sorgeix i confiar que aprendré més de Reiki quan necessiti aprendre més.

He estat practicant des de 1978. M'adono que l'aspecte del cos és la part més fàcil de Reiki, és la part que pot realitzar amb resultats satisfactoris una persona que ve en cap de setmana a rebre un seminari de quatre dies. Això és el que oferia Takata com una manera útil de desenvolupar la teva habilitat amb Ki. Des de llavors, he tractat de posar aquesta mateixa energia guaridora en altres aspectes de la meva vida, per exemple, si estic passant un temps amb els meus fills, o treballant en el jardí, o tocant música o tractant de compondre les meves cançons, aquest Ki es mou a través de mi. Reiki s'expandeix en donar-li significat a tot el que faig. Per aquest motiu, Reiki no és només un art de guariment, també és un camí. 

Quan vaig conèixer a Takata, ella tenia 78 anys i creia que vivia dins d'un ou d'energia contínuament  per tant  no podia ser danyada perquè Reiki la protegia. Tenia diverses històries que ho demostraven. Per aquesta raó no tenia temor de viatjar i se sentia sense pors. Encara sent ja bastant gran tenia planejat anar a Puerto Rico i després a Japó novament. Volia ensenyar allí, portar Reiki de nou a Japó, la qual cosa mai va tenir l'oportunitat de fer. 

Crec que la importància d'haver iniciat a Shinobu Saito era en part perquè Shinobu va ser criada a Japó i entenia la cultura. Desitjava iniciar-la per completar el cercle que va enviar Reiki fora de Japó abans de la guerra. Durant la guerra tot era caos, Reiki es va disseminar, la gent va perdre contacte entre si, i els temples es van destruir. No obstant això, en iniciar a Shinobu va sentir que novament feia un nexe amb la cultura i la societat japonesa. Va sentir pau.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel teu comentari